Bornova Belediyesi, çalışanları arasında yaptığı ankette en çok istek gören eğitim konusuna verdiği önemle hizmet kalitesini de yükseltiyor. Çalışanları için düzenlediği hizmetiçi eğitim seminerleriyle iş hayatındaki başarıları ve motivasyonlarını yükseltmeyi hedefliyor. Bu kapsamda düzenlenen seminerlerde emekçilerine 3 yıl içinde 13 bin 406 saat eğitim desteği sağlandı. Birçok konuda kişisel ve mesleki gelişimi hedefleyen eğitimler 2017 yılında da artarak devam ediyor.

“Ortak Akıl” ilkesi ile hareket eden Bornova Belediyesi, daha kaliteli hizmet için emekçilerine eğitim desteği sağlıyor. Çalışanlar arasında yapılan anketlerde en çok talep gören eğitim konusunda başlattığı özel çalışmalara devam ediyor. Motivasyon yükseltme, insan ilişkilerini güçlendirme, görev ve sorumluluklar ile kişisel gelişim gibi konularda eğitimler alan çalışanlarla vatandaşa verilen hizmetin de kalitesi yükseltiliyor.

3 yılda 13 bin 406 saat eğitim

İlçede yaşayan vatandaşlarına kadın sağlığı ve çocuk haklarından sinemaya kadar çeşitli konularda düzenlediği eğitim seminerleri ile hizmet veren Bornova Belediyesi, daha kaliteli hizmet için çalışanlarına da hizmet içi eğitim desteği sağlıyor. 2014 yılında düzenlenen 6 eğitim ile 65 kişiye 700 saat eğitim verilirken, 2015 yılında 20 eğitim seminerinde 2514 çalışana 6434 saat, 2016 yılında ise 44 eğitim ile 1612 çalışana  6272 saat eğitim verildi.

2017’ de de eğitimler sürüyor

Çalışanlar için verilen eğitimler 2017 yılında da devam ediyor. Beden dili kullanımı, stratejik planlama, bütçeleme, performans, finansal okur-yazarlık gibi konularda eğitimlerini tamamlayan çalışanlar, son olarak ‘Kalite Yönetimi’,’Sunum Teknikleri’, ‘Diksiyon ve Güzel Konuşma’, ‘Kriz Yönetimi ve Sorun Çözümü’, ‘Protokol Kuralları’  “Öfke Kontrolü ve Stres yönetimi” başlıkları ile eğitimler aldı. Alanlarda uzman kişiler tarafından gerçekleştirilen eğitimler Bornova Belediyesi Meclis Salonu’nda yapıldı.

Stratejik planlama hazırlıkları sırasında çalışanlar arasında anket yaparak isteklerini sorduklarını ifade eden Bornova Belediye Başkanı Olgun Atila, “Belediye çalışanlarımızın öncelikli taleplerinin başında eğitim desteği almak geliyordu. Bizde bundan yola çıkarak belirli periyotlar halinde farklı konularda seminerler düzenliyoruz. Amacımız, ilçemize ve vatandaşlarımıza daha kaliteli hizmeti verebilmek. Biz Bornova’yı ‘ortak akılla’ yönetmek istiyoruz. Kentimizi bir adım daha ileriye götürmek için de herkesin fikirlerine açığız” dedi.