Bornova Belediyesi, binlerce esnafın işini kolaylaştıran bir sistemi devreye soktu. İşyeri açma ve çalıştırma ruhsatı almak istiyen esnaftan talep edilen itfaiye raporu artık internet üzerinden Bornova Belediyesi tarafından temin edilecek. İşyeri açmak için prosedürü tamamlayan vatandaş İtfaiye Daire Başkanlığı’nın Yenişehir’deki merkezine gitmek zorunda kalmayacak. Uygulama Büyükşehir Belediyesi ile birlikte Bornova’da pilot olarak başlatıldı

Bornova Belediyesi işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı almak için prosedürü tamamlamak zorunda olan esnafın işini kolaylaştıracak önemli bir yenilik yaptı. Getirilen yeni sistemle işyeri açarken gerekli evraklardan biri olan itfaiye raporunun alınması için, İzmir Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı’nın Yenişehir’deki binasına gidilmesine gerek kalmadı. Bornova Belediyesi, numarataj ve yapı kullanma izin belgesiyle ilgili müdürlüklere başvuranlar adına İtfaiye Daire Başkanlığı’ndan itfaiye raporunu talep ediyor. İnternet üzerinden yapılan işlemin sonunda raporun bir nüshası başvuru sahibine de veriliyor. Böylece vatandaş işyeri açma işlemlerini yaparken önemli bir zaman tasarrufu sağlıyor.

Bornova Belediye Başkanı Olgun Atila, belediyenin bütün hizmetlerinde amacın vatandaşın işlerini kolaylaştırmak olduğunu söyleyerek, “Sadece ruhsat konusunda değil, bütün hizmetlerimizi ve projelerimizi vatandaşın daha rahat yararlanacağı şekilde planlamak için elimizden geleni yapıyoruz. Ruhsat konusunda da internet üzerinden işlem yaparak vatandaşımızı bir yükten kurtardık. Daha çok işletme açılması ve istihdam yaratılması en büyük dileğimizdir” dedi.