AKIL VE ZEKA OYUNLARI YARIŞMASI

BORNOVA BELEDİYESİ G E N Ç L İ K   E Ğ İ T İ M  M E R K E Z İ

(BELGEM) AKIL VE ZEKA OYUNLARI YARIŞMASI
YARIŞMANIN KAPSAMI, HEDEFİ VE KAZANIMLARI

           Yarışmanın Kapsamı ve Hedefleri:

  • Zeka oyunlarına yönelik ilginin arttırılması ve öğrencilerin bilişsel gelişimine ve akademik başarılarına katkı sağlayabilmelerini,
  • Çocuklarımızın düşünen, üreten, karşılaştıkları problemler karşısında çözümler bulan bireyler olabilmelerini,
  • Öğrecilerin eğlenceli vakit geçirirken analitik düşünme teknikleriyle tanışmalarını ve bu becerilerini geliştirebilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.
  • Öğrencilerin kendilerini ve yeteneklerini tanıyabilmesi, sorunlarla başa çıkabilme becerisi kazanmaları hedeflenmektedir.

     Yarışmanın Kazanımları:

  • Akıl yürütme becerisinin gelişmesi
  • Konsantrasyon süre ve derinliğinin artması
  • Yaratıcılığın gelişimi
  • Çok yönlü/Stratejik/Eleştirel düşünebilme
  • Girişimcilik ve cesaretin artması
  • Durumlar karşısında farklı çözüm yolları geliştirebilme
  • Hızlı düşünme ve karar verme

          Hedef Kitle:

Hedef Kitlemiz, İzmir Bornova İlçesindeki resmi ve özel okullardan yarışmaya                                                  hazırlanacak  olan  5., 6. Ve 7. Sınıf öğrencileridir.

Yarışmalar:

Yarışmalar, 5.sınıflarda  Abalone , 6.sınıflarda  Swish , 7.sınıflarda  Surakarta oyunlarında yapılacaktır.

             ÖĞRENCİ KADEMESİ                   OYUN  ADI
              5.SINIFLAR                    ABALONE
              6.SINIFLAR                    SWISH
              7.SINIFLAR                    SURAKARTA

 

 

YARIŞMANIN UYGULANMASINA İLİŞKİN AÇIKLAMALAR:

  1. Yarışmaya 5., 6. Ve 7. Sınıf öğrencileri katılabilecektir.
  2. Akıl ve zeka oyunları yarışması 3 farklı oyun üzerinden yapılacaktır. Kullanılacak oyunlar;Abalone, swish, surakartadır.
  3. Yarışmaya başvurular Bornova Belediyesi’nin http://www.bornova.bel.tr adresinden bireysel başvuru olarak yapılacaktır.
  4. Yarışmacılar yarışma günü yarışma saatinden yarım saat önce yarışma alanında bulunmak zorundadırlar.
  5. Yarışmaya katılacak öğrenciler yarışma günü yanlarında öğrenci belgesi ve nüfus cüzdanı bulundurmak zorundadırlar.
  6. Yarışmada eşleşmeler çekilecek kura ile belirlenecektir.
  7. Oyuna kura ile başlanır. Hakem katlanmış bir şekilde bulunan içinde 1 ve 2 yazan kağıtları masaya yerleştirir ve oyunculardan bu kağıtlar arasından seçim yapmasını ister. İçinde 1 sayısı yazan kağıdı çekmiş olan oyuncu oyuna başlar.
  8. Oyunlar eleme usulü yapılacak, kazanan tur atlayacaktır.
  9. Her oyunun 20 dakika içinde bitirilmesi beklenir. Bitirilmeyen oyunlar için süre sonunda en fazla taşa ya da karta sahip olan oyuncu kazanır. Oyun sonunda eşit sayıda taşa ya da karta sahip olan oyuncular arasında ise kura seçimine gidilir.
  10. Turnuvaya:

5.SINIFLARDAN TOPLAM  40 ÖĞRENCİ

6.SINIFLARDAN TOPLAM  40 ÖĞRENCİ

7.SINIFLARDAN TOPLAM   40 ÖĞRENCİ  katılacaktır.

  1. Yarışma için bir okuldan en fazla Abalone oyunu için 2’şer, Swish oyunu için 4’er, Surakarta oyunu için 5’er öğrencinin başvurusu kabul edilecektir.

 

AKIL VE ZEKA OYUNLARI YARIŞMASININ UYGULAMA BASAMAKLARI:

 5.SINIF :

GRUP NO TUR SAYISI SAAT KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI KAZANAN ÖĞRENCİ SAYISI ELENEN ÖĞRENCİ SAYISI
1.GRUP 1.TUR 9:30-9:50 20 KİŞİ 10 KİŞİ 10 KİŞİ
2.GRUP 1.TUR 10:00-10:20 20 KİŞİ 10 KİŞİ 10 KİŞİ
2.TUR 11:00-11:20 20 KİŞİ 10 KİŞİ 10 KİŞİ
3.TUR 12:00-12:20 10 KİŞİ 5 KİŞİ  5 KİŞİ

(4.tura hak kazanmak için aralarından 3 kişi kura yöntemi ile seçilir)

4.TUR 13:30-13:50 8 KİŞİ (5+3) 4 KİŞİ 4 KİŞİ
5.TUR 14:30-14:50 4 KİŞİ 2 KİŞİ 2 KİŞİ
6.TUR(FİNAL) 15:30-15:50 2 KİŞİ

 

 6.SINIF: 

GRUP NO TUR SAYISI SAAT KATILAN KİŞİ SAYISI KAZANAN KİŞİ SAYISI ELENEN KİŞİ SAYISI
1.GRUP 1.TUR 10:00-10:20 20 KİŞİ 10 KİŞİ 10 KİŞİ
2.GRUP 1.TUR 10:30-10:50 20 KİŞİ 10 KİŞİ 10 KİŞİ
2.TUR 11:30-11:50 20 KİŞİ 10 KİŞİ 10 KİŞİ
3.TUR 12:30-12:50 10 KİŞİ 5 KİŞİ  5 KİŞİ

(4.tura hak kazanmak için aralarından 3 kişi kura yöntemi ile seçilir)

4.TUR 14:00-14:20 8 KİŞİ(5+3) 4 KİŞİ 4 KİŞİ
5.TUR 15:00-15:20 4 KİŞİ 2 KİŞİ 2 KİŞİ
6.TUR(FİNAL) 16:00-16:20 2 KİŞİ


7.SINIF:

GRUP NO TUR SAYISI SAAT KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI KAZANAN ÖĞRENCİ SAYISI ELENEN ÖĞRENCİ SAYISI
1.GRUP 1.TUR 10:30-10:50 20 KİŞİ 10 KİŞİ 10 KİŞİ
2.GRUP 1.TUR 11:00-11:20 20 KİŞİ 10 KİŞİ 10 KİŞİ
2.TUR 12:00-12:20 20 KİŞİ 10 KİŞİ 10 KİŞİ
3.TUR 13:00-13:20 10 KİŞİ 5 KİŞİ 5 KİŞİ

(4.tura hak kazanmak için aralarından 3 kişi kura yöntemi ile seçilir)

4.TUR 14:30-14:50 8 KİŞİ (5+3) 4 KİŞİ 4 KİŞİ
5.TUR 15:30-15:50 4 KİŞİ 2 KİŞİ 2 KİŞİ
6.TUR(FİNAL) 16:30-16:50 2 KİŞİ

OYUNLAR VE KURALLARI:

ABALONE OYUNU

OYUNUN AMACI: Rakibinizin 6 topunu oyun alanından çıkaran ilk oyuncu olmak

İÇİNDEKİLER: Altıgen oyun alanı, 14 adet siyah top, 14 adet beyaz top ve oyunun kuralları

HAZIRLIK

Topları aşağıdaki şekilde gösterildiği gibi başlangıç pozisyonlarına yerleştirin. Her iki oyuncu bir renk seçer. Siyah her zaman oyuna ilk başlar. Oyuncular hamleleri sırasıyla yapar.


OYUN:
Sırası gelen oyuncu yalnızca bir kez hamle yapabilir. Bu hamle:

  • oyun alanında hareket etme veya
  • “sumito” yani rakibi itmek olabilir.
  • İki tip hareket vardır:

Bir çizgi halinde hareket: Toplar bitişikteki boş bir alana doğru hareket ettirilir

Ok gibi hareket: Toplar sıraları bozulmadan yana doğru bir bosluk hareket ettirilir.

  • Sayısal üstünlüğünüzün olduğu bir pozisyonda rakibinizin toplarını itebilirsiniz. Sumito yalnızca toplar aynı çizgide olduğunda yapılabilir. Sumito yalnızca itilen topların arkasında boş bir alan veya oyun alanının kenarı varsa yapılabilir.
  • Rakibinin 6 topunu oyun alanından çıkaran ilk oyuncu oyunu kazanır.

 


SWISH

  • Swish oyunu bir görsel algı oyunudur.Soyut düşünme becerisi, hız-refleks ve doğru karar verme becerisi kazandıran bir oyundur.
  • 60 adet şeffaf basket kartı vardır.
  • Oyun içinde 16 kart, dört kart yan yana olacak şekilde dört sıra olarak dizilir.
  • Oyun sırasında kartlara dokunmaya izin verilmez. Kartın yönünün değiştirilmesi ve çevrilmesi akıldan yapılır.
  • Basket olabilmesi için en az 2 en çok 12 kartı öylesine üst üste yerleştirmeliyiz ki her top aynı renkten bir potaya girmiş olabilsin.
  • Oyuncu seçmiş olduğu kağıtları üst üste koyar. Geçerli ise puan alır, boş kalan yerlere ise desteden kart yerleştirilir.
  • Basket geçerli değil ise kartlar oyun alanına geri konur. Ceza olarak bir kart oyun dışına çıkarılır. Oyun alanındaki kartlarla basket yapılmadığında oyun sona erer.

SURAKARTA OYUNU

Oyun nasıl oynanır?

  • Amaç: Rakibin tüm taşlarını oyun dışına çıkarmak
  • Oyunun başında her oyuncu seçtiği renkteki taşlarını aynı platformunun kendine yakın bölümüne dizer.
  • Her oyuncu sırası geldiğinde taşıyla bir hamle yapmayı veya rakibin taşını yemeği seçer. Taşlar yatay, dikeyve çapraz hareket edebilir.
  • Rakibin taşını yemek istiyorsak en az bir daireyi dolanmak zorunludur. Taş üzerinden atlanarak taş yenilemez. Taşı yemek için birden fazla daire de dolanılabilir.
  • Dairesel yol sadece rakibin taşını yemek için kullanılır.
  • Oyun alanında taşı kalmayan oyuncu oyunu kaybeder.

YARIŞMA ÖDÜLLERİ:

  • Her sınıf düzeyinde;

BİRİNCİYE                 250TL

İKİNCİYE                   150TL

ÜÇÜNCÜYE              100TL verilecektir

  • Ödül töreni 23 şubat Cumartesi günü yarışmanın sonunda saat 17:00 da yapılacaktır.
  • Yarışmaya katılan her öğrenciye katılım belgesi verilecektir.

BAŞVURU VE YARIŞMA TARİHİ:

  • Son Başvuru Tarihi : 4 Şubat 2019 Pazartesi
  • Yarışma Tarihi :  23 Şubat 2019 Cumartesi
  • Yer :   Bornova Belediyesi Gençlik Eğitim Merkezi(Büyük Park İçi)
  • Tel  : 0 232 999 29 29   Dahili : 4400-4402

Kadın Kulübü Kayıt Formu

Çocuk Kulübü Başvuru Formu

[recaptcha]